Călător de meserie – în timpul liber

Ador să călătoresc. Cine mă cunoaște deja știe că eu sunt mereu on the go. Psihic, sunt mereu pregătită pentru o nouă ieșire, o nouă călătorie. În fiecare loc ai ceva nou de văzut și asta e exciting.

Dacă s-ar putea, aș pleca în fiecare weekend undeva, în fiecare lună într-un city break, în fiecare an să mai tai de pe listă câteva țări/orașe. În principiu, încerc cât de cât să mă țin de plan, și acum cât suntem încă doar noi 2 (eu și soțul) să călătorim și să vedem cât mai mult din lumea asta mare.

Fiecare călătorie aduce cu sine nu doar experința cunoașterii unui oraș sau a unei alte țări, nu doar tangența cu diverse culturi, ci și a cunoașterii sinelui mai profundă. Călătorind, te descoperi tot mai mult. Te îmbogățești sufletește. Nu ai nevoie de un buget mare pentru a călătorii. E vorba doar despre o curiozitate de a privi și păși dincolo de granițele zonei tale de confort. Și despre organizare.

Mie îmi palce să organizez o nouă călătorie măcar cu 3-4 luni înainte. În primul rând pentru că îmi place să încep fiecare zi măcar cu o bucurie. Dacă ziua merge mai prost, trebuie să privesc la lucrurile bune din viața mea: sănătatea mea și a alor mei, un job satisfăcător, o vacanță în viitorul apropiat. În al doilea rând, îmi place să organizez chestii și să știu exact că în data X la ora cutare merg acolo sau acolo. E mai ușor să îmi pot organiza tot felul de alte activități dacă am câțiva piloni bine stabiliți.

În diversele noastre vacanțe am optat atât pentru hoteluri/pensiuni, cât și pentru apartamente în regim hotelier (Airbnb). Ne place confortul unui hotel și dacă este o vacanță în care stăm mai multe zile în același oraș optăm pentru o cameră cu mic dejun. Însă, atunci când stăm doar o noapte sau două într-un loc și apoi ne continuăm călătoria, atunci căutăm intimitatea unui apartament. Ne simțim mai ca acasă.

Apartamentele de pe Airbnb sunt foarte faine, mai ales cele din străinătate. Și eu și soțul căutăm apartamente frumoase, care au un alt design interior decât ce avem acasă sau întâlnim pe la cunoscuții noștri. Nu ne-a plăcut niciodată clasicul, de aceea ne bucurăm de diversitatea de apartamente de pe această platformă.

Recunosc, am fost suspicioasă la început, dacă ne dă țeapă proprietarul, dacă e un ciudat, dacă…dacă. Dar niciodată nu am avut nicio problemă și obișnuiesc mereu să citesc toate review-urile înainte să închiriem un apartament.

Când facem o excursie prin România luăm un hotel, însă în Cluj am optat pentru Airbnb. Prima oară am luat un apartament care în poze arăta decent, nimic wow și cu un preț accesibil. Ajunși în el, apartamentul a fost dezastruos, românii noștri încă nu sunt pregătiți pentru asta. Mizeria la ea acasă, firimituri pe scaunele din bucătărie, mănuși arse și cârpe murdare în debara, bicuri folosite la baie. Am încercat să trec peste, pentru a nu ne strica weekendul, am stat în apartament doar cât să dormim câteva ore. Dar când am dat review, la partea din curățenie a trebuit să fiu sinceră și să dau 3 din 5 stele. Cu indulgență.

Am fost sunată de către proprietar care mi-a reproșat că i-am stricat ratingul, ca el a luat apartamentul pe datorie și acum i-am stricat totul. Omul acela nu a înțeles nimic. Vrea doar bani și o reputație bună, fără să miște un deget. M-a întrebat ce am căutat în cămară, că nu aveam voie să intru acolo. De ce nu era încuiată? i-am răspuns. Bic-urile acelea…e vorba despre igienă, nu? Erau la vedere, nu am cotrobăit.  La replica asta mi-a dat de înțeles că nu le-a văzut, ceea ce m-a făcut să cred ca baia a fost tratată cu superficialitate. Încă o dată, 80% din români nu sunt pregătiți să facă închiriere în regim hotelier.

Al doilea apartament închiriat în Cluj a fost foarte frumos, două terase imense (însă puțin neglijate) și totul modern. Ne-a plăcut.

Apartamentul din Cluj a fost o excepție, cu siguranță. Noi ca și oaspeți trebuie să fim sincer și să ne respectăm pe noi și să dăm un review realist. Asta și pentru cei care vin după noi. Putea veni o familie cu un copil după noi. Copilul curios putea să pună mâna peste tot. Așa ar trebui sa ne gândim mereu. Acel apartament avea rating și review bun, dar toți au scris despre proprietar ca le-a fost de ajutor și că apartamentul este amplasat OK.

Însă pe unde am mai fost, apartamentele au arătat ca în poze, curățenie lună și am avut multe pliante cu informații. Unde este un exchange în apropiere, farmacii, piața sau ce centru comercial e pe aproape, cum ajungem și ce e de făcut în acel oraș; unde se mânâncă fain și ieftin. Tot felul de informații care îți ușurau șederea.

Când ne căutăm vacanțele apelăm și la o agenție. Asta petru că specialiștii ne pot da idei de vacanțe, care sunt cele mai faine orașe, stațiuni și caută city break-uri care să se încadreze în bugetul nostru. Comunicăm foarte bine cu cineva de la o agenție și încearcă să ne facă cele mai bune oferte la city break-uri sau vacanțe mai lungi. Dacă optăm pentru o călătorie cu avionul, e clar, primul telefon îl dăm la Adina, cu care deja ne-am împrietenit. Când mergem cu mașina, ne căutăm singurei în funcție de orașele în care ne vom opri.

Vara trecută am vrut o vacanță mai lungă, ca să ne deconectăm de muncă. Am fugit până la noi în Mamaia 5 zile, apoi am plecat la Gyula în Ungaria pentru o zi, la un Aqua Park. A doua zi am plecat și am traversat toată Ungaria. Ne-am oprit 2 zile În Bratislava. De acolo Viena 3 zile, Graz o zi, Maribor 2 zile și Zagreb 3 zile. Apoi, acasă. Nu a fost deloc obositor, distanțele dintre orașe au fost decente. Doar până în Ungaria a fost mai mult și apoi la întoarcere, însă suntem amândoi șoferi și am făcut cu schimbul. Peste tot ne-am cazat în sistem Airbnb.

Cam în fiecare an vrem măcar 2 călătorii în afară țării. Până acum am optat pentru o vacanță cu avionul și una cu mașina, un roadtrip. Restul prin țară sau city breakuri de 2-3 zile. Depinde de buget și de zilele de concediu rămase. :)) Trebuie menționat că urmăresc cu regularitate și mă inspir din ofertele celor de la Aventurescu și Travelator.

O să vă povestesc într-un at articol despre câteva vacanțe care mi-au plăcut și ce orașe europene sunt faine și chiar merită văzute. Momentan ne pregătim de Madrid. Any tip & tricks?

Mai jos vă las 2 link-uri de la 2 apartamentele de pe Airbnb în care am fost și pe care le recomand cu încredere: